Sfaturi in cariera—Fie ca esti interesat de evolutia carierei tale sau vrei un job nou, avem sfaturile potrivite pentru tine
 

Formularea CV-ului, elemente de baza - Un CV mai bun

Gândul de a scrie un CV îi sperie pe multi. Totusi, nu aveti nevoie decât de aranjarea în pagina si de continut. Planul urmator ar trebui sa va ajute în crearea unui CV usor de citit si care sa contina informatiile dorite de angajatori.

Detalii de contact

Puneti detaliile de contact la începutul paginii. Scrieti numele, adresa, nr. de telefon, mobilul si adresa de e-mail. Aveti grija ca detaliile de contact sa fie pe fiecare pagina. Folositi adrese de email care suna profesional. Adresele folosite de cupluri sau poreclele ciudate precum evilmaster@ trebuie înlocuite. Acesta este un document de piata care va promoveaza, deci folositi o variatie a numelui dvs.

Data nasterii si starea civila

Nu sunteti obligati sa includeti niciunul din aceste detalii. A include starea civila în zilele noastre pare cam ciudat. În ceea ce priveste vârsta, MULTI angajatori nu o solicita- exista prea multe discriminari pe criteriu de vârsta. Totusi, daca credeti ca data nasterii va avantajeaza, treceti-o.

Aranjarea în pagina

Este un subiect deschis dezbaterii, dar se recomanda ca aranjarea sa fie simpla. Caracterele trebuie sa fie foarte lizibile cum ar fi Times New Roman sau Arial. Noi am observat ca multe persoane folosesc format table, dar cred ca acesta ocupa mult spatiu, este greu de urmarit si arata rau. Este bine ca detaliile de contact si experienta profesionala sa fie în centru (vezi sectiunea urmatoare) si apoi alte date sa fie plasate spre stânga.

Titlurile îngrosate sunt mai usor de citit decât cele îngrosate si subliniate (exagerat). Puteti folosi puncte, dar numai de un singur fel. Noi am vazut CV-uri cu multe tipuri de puncte. Evitati culorile. Ceea ce conteaza este continutul.

Rezumarea punctelor cheie

Se poate face în doua moduri, fie printr-o lista a Punctelor cheie sau prin crearea unei sectiuni cu titlul Profil profesional.

Punctele cheie

În urma conversatiilor cu consultantii de recrutare, o zona a elementelor cheie cu puncte este optiunea cea mai întâlnita.Scopul este de a prezenta o trecere în revista a ceea ce puteti oferi, în speranta ca angajatorii va vor trece pe lista scurta.

Maximizarea oportunitatii

    De exemplu:
  • Aptitudini de operare computer la nivel avansat inclusiv Excel, Word si Powerpoint.
  • Cinci ani de experienta în serviciul cu clientii, atât prin contact direct, cât si telefonic

Apoi completati restul. Ca standard, se trec sase puncte, dar nu este o regula. Un alt sfat este sa fiti precisi. Vedem adesea “Aptitudini de comunicare excelente” dar ce înseamna aceasta?

  • Aptitudini de comunicare scrisa si verbala excelente dobândite prin studiu si lucrul cu clientii.

Profilul profesional, Prezentarea porfesionala, Experienta profesionala, Obiectivul profesional !

Multi încep CV-ul cu Obiectivul profesional. Credem ca aceasta merge la tinerii absolventi de scoala. Pentru restul, e mai potrivita o Prezentare profesionala. Patronii vor sa stie ce veti face pentru ei. Este neinspirat sa puneti asteptarile dvs. pe primul rând al CV-ului. Puteti concluziona cu un obiectiv profesional de ex.- “Fiind în prezent manager de produse, obiectivul meu profesional este de a ajunge în administratia centrala”.

O prezentare profesionala trebuie sa ofere cititorului o imagine rapida a ceea ce va gasi în CV. Poate avea câteva propozitii si trebuie scrisa în alineat distinct.Trebuie sa includa pregatirea dvs. profesionala, educationala si practica. Atributele personale sunt optionale. Dupa cum am mentionat, obiectivul profesional poate fi trecut în ultima propozitie.

De ex.:

Prezentarea profesionala

În calitate de profesionist în administratie cu o experienta de sapte ani în industria media, am lucrat la produse de presa, web si televiziune. Am o activitate dovedita de dezvoltare de noi afaceri si de motivare a echipei pentru depasirea obiectivelor. Am absolvit recent un Masterat în Administratia de Afaceri si caut o noua provocare profesionala.

Apropo, exemplul de mai sus este inventat, dar întelegeti ce vreau sa spun. Evitati declaratiile pompoase. Cineva spunea ca propozitiile care nu contin informatii concrete trebuie eliminate.

De ex., am vazut câtiva candidati care scriau ca obiectivul profesional este “sa îmi utilizez aptitudinile într-un mediu profesional în beneficiul reciproc al meu si al patronului”.
De unde vine aceasta propozitie? Descrie ceva evident si nu spune nimic.”

    Istoria profesionala
  • Subliniati istoria profesionala în ordine descrescatoare cronologic.
  • Structura de urmat este :
  • Functia, angajator, date
  • Ce ati facut, pentru cine si când.

Descrierea angajatorului

Este recomandabila pentru cei veniti din strainatate sau daca respectiva companie nu este recunoscuta. Organizatii precum IBM, HP, sau marile banci, pentru a da câteva exemple, nu necesita explicatii.
Citesc un CV al unui candidat cu experienta deosebita în IT dobândita la cel mai mare spital de copii din India, dar care nu a precizat acest lucru. Numele spitalului, fara descriere, poate trece neobservat pentru un angajator IT din Australia.

Responsabilitati

Oamenii fac greseala de a crede ca e bine sa treaca cât mai multe responsabilitati. Scrieti doar lucrurile esentiale de care ati raspuns. Nu listati fiecare lucru pe care l-ati facut. Am vazut CV-uri care includ: “Am participat la o sedinta saptamânala a personalului”. Si ce daca? “Prezidarea” unei sedinte saptamânale este o responsabilitate. Se vede diferenta?

Realizari

Aici scrieti lucrurile pe care le-ati facut fara a fi platiti. Itemii pot include premii pentru personal, recomandari speciale, sugestii pe care le-ati facut, asistarea implementarii cu economii financiare sau cresteri de venituri, accesul la clienti noi, servicii clienti la nivel înalt, eficientizarea timpului etc.

Retineti ca îndeplinirea unui obiectiv nu este o realizare- este ceva pentru care sunteti platit. Depasirea unui obiectiv lunar cu 30% cu un rezultat de 56 % este o realizare.
Realizarile arata potentialilor angajatori ceva despre dvs.- si la ce se pot astepta de la dvs.

Lasati spatiu dublu între realizari pentru a le evidentia.

Exemplu de istorie profesionala folosind aranjarea de mai sus (inventat):

Manager servicii clienti , XYZ Serviciul Îmbracaminte, Octombrie 1999-prezent

Despre XYZ:
Deschis prima oara în noiembrie 1999, compania asigura servicii telefonice si de email nationale utilizatorilor finali ai celor 35 de clienti din industria textila cu amanuntul si din design-ul vestimentar.

Responsabilitati:
Administrarea unei echipe de 30 de agenti de contact care consiliaza clientii asupra materialelor, actualizarii produselor si achizitionarii anumitor textile.

Tehnologie de planificare si proiectare si amendamente servicii.

Realizari:

-Recrutat, antrenat si stabilit o echipa initiala complet operationala într-o luna – cu o saptamâna înaintea termenului.
-Introdus eficiente tehnice care au dus la îmbunatatirea timpului de raspuns cu 150 %.
-Lucrat cu echipa de vânzari pentru a crea noi produse si servicii care a dus la cresterea bazei de clienti în 2004-2005 cu 40 %.
-Numit Angajatul Anului 2004

Folositi acest format pentru cel putin ultimele doua sau trei slujbe.

Studii si Pregatire

Începeti cu cea mai înalta calificare. Daca nu sunteti proaspeti absolventi, nu includeti studiile liceale.

Sectiunea Studii si Pregatire poate include universitatea, pregatirea TAFE, cursuri si alta pregatire profesionala.

Membru profesional

Includeti doar ce este relevant pentru profesie si indicati cât de activ sunteti în organizatie.

Referinte

Referintele se trec la urma. Numele si numerele de telefon (nu mobil) sunt de dorit în prezentare. Adaugati o propozitie: “Referinte scrise disponibile la cerere” daca doriti.

Pasiuni si interese
Parerile sunt împartite cu privire la includerea rubricii Pasiuni si interese. Daca doriti sa o treceti, plasati-o înainte de Referinte.

Unii experti avertizeaza ca aceasta sectiune poate avea efect negativ, daca cititorului nu îi plac sau se simte amenintat de activitatile listate.

Cât de lung trebuie sa fie CV-ul?

Pentru absolventi si cei aflati pe piata muncii de câtiva ani, ajung doua pagini , pentru restul trebuie între trei si cinci pagini.

Credem ca patronii doresc sa vada evolutia carierei dvs. si niste detalii despre realizari, si cum au valorizat ele afacerea.

Totusi, expertii recomanda candidatilor maturi sa nu includa mai mult de 10 ani de activitate în CV. Puteti scrie un alineat cu titlul “Alta experienta profesionala” pentru a putea mentiona activitatea relevanta mai veche. Sau puteti face un rezumat al experientei profesionale. Puteti încheia cu fraza : ”CV complet disponibil la cerere”.

Ultimele joburi postate inapoi inainte

Vezi mai multe joburi

Povesti de succes

"Sa fii disperata ca nu iti gasesti un loc de munca, asta chiar a fost un cosmar devenit realitate..." Citeste mai mult

Prezentare video

Descopera ce poate face BizooJobs pentru tine

Prezentare video

Axello